airBaltic

airBaltic on nopeasti kasvava lentoyhtiö, joka tarjoaa suoria lentoja Baltian maiden pääkaupungeista Riiasta, Vilnasta ja Tallinnasta yli 60 kohteeseen sekä suoria lentoja Skandinaviassa.

Laajan lentoreittivalikoimansa sekä kauttakulkumatkustajille tarjoamiensa etujen ansiosta airBaltic on muodostunut alueen johtavaksi lentoyhtiöksi. airBaltic on ollut viimeisten neljän vuoden ajan maailmanlaajuisten täsmällisyysindikaattorien listan kärjessä. Vuosina 2014, 2015 ja 2017 airBaltic on tunnustettu maailman täsmällisimmäksi lentoyhtiöksi.

Kerää pinssejä

Kerää pinssejä joka kerta, kun lennät airBalticin liikennöimällä reittilennolla.

Alla olevat tiedot koskevat 1. toukokuuta 2018 alkaen ostettuja lentoja.

  Basic Executive VIP

Jokaisesta Basic-lippuun käytetystä eurosta

1 pinssiä

3 pinssiä

3 pinssiä

Jokaisesta Premium-lippuun käytetystä eurosta

1 pinssiä/EUR + 100 BONUSPINSSIT

3 pinssiä + 100 BONUSPINSSIT

3 pinssiä + 100 BONUSPINSSIT

Jokaisesta Business-lippuun käytetystä eurosta

1 pinssiä + 200 BONUSPINSSIT

3 pinssiä + 200 BONUSPINSSIT

3 pinssiä + 200 BONUSPINSSIT

Pinssien voimassaoloaika

36 kuukauden kuluttua

ei pääty

ei pääty

Saat pinssejä matkasta maksetun hinnan ja lipun kokonaishintaan kuuluvien muiden maksujen kuten verojen ja polttoainemaksujen perusteella. Pinssejä annetaan vain airBalticin liikennöimistä lennoista ja niihin käytetyistä summista.

Pinssejä voi kerätä myös seuraavista lisäpalveluista: ruumaan menevät matkatavarat, erityisvarusteet, ateriat lennolla, istumapaikan varaus etukäteen, matkustusluokan korotus, priority-lähtöselvitys. Tämä liittyy ainoastaan airBalticin kotisivulta ostettuihin tuotteisiin ja palveluihin.

Miten pinssejä saa?

Ilmoita jäsennumerosi ostaessasi airBalticin lentolippua ja lennon lähtöselvityksessä.

  • Lippujärjestelmät ja verkossa toimivat lähtöselvitysjärjestelmät hyväksyvät jäsennumeron vasta sitten, kun PINS-tili on aktivoitu. 

  • Jäsenen keräämät pinssit siirretään jäsentilille vasta jäsennumeron aktivoinnin jälkeen.

  • Huomioithan, että voit kerätä pinssejä vain omista lennoistasi. Lipussa olevan matkustajan etunimi ja sukunimi tulee olla samat kuin PINS-tilillä.

  • Pinssejä myönnetään vain sille PINS-tilin haltijalle, joka matkustaa airBalticin lennolla, vaikka jokin muu henkilö olisi maksanut matkan.

Puuttuvat pinssit 

Joissain tapauksissa pinssit eivät automaattisesti kerry PINS-tilillesi vaikka kortti esitettiinkin lippuluukulla tai lähtöselvitystiskillä. 
  • Pinssejä voi anoa takautuvasti 6 kuukauden kuluessa lentopäivästä.

  • Vastikään liittyneet jäsenet voivat anoa pinssejä lentomatkoista, jotka ovat tapahtuneet korkeintaan 30 päivää ennen PINS-ohjelmaan rekisteröitymistä.

  • Jo ostettujen airBalticin lisäpalvelujen PINS-jälkirekisteröinti ei ole mahdollista.

Pinssejä on helppo seurata tiliotteesta. Jos huomaat, että jotkin pinsseistäsi puuttuvat, voit periä niitä jälkikäteen.

Kuinka anoa puuttuvia pinssejä?

  • Tee pyyntö puuttuvista pinsseistä verkossa PINS-tililtäsi (aikaisintaan 10 päivää lennon jälkeen). 21 päivän kuluttua pinssien pitäisi olla tililläsi. 

  • Tai toimita lennon päivämäärä/lennon numero/BM-numero/nimi/sukunimi PINS-asiakaspalveluun asiakaspalvelu@pins.fi

Ota huomioon, että uudet jäsenet eivät voi rekisteröidä pinssejään verkossa, vaan ainoastaan ottamalla yhteyttä PINS-asiakaspalveluun asiakaspalvelu@pins.fi.  

Pinssit peruutetuista lennoista

Jos sinut siirretään vahingossa airBalticilta toiselle lentoyhtiölle tai muuhun kuljetusvälineeseen, voit anoa pinssejä alkuperäisen lentosi perusteella. 

Pinssejä ei anneta käyttämättömistä, palautetuista tai vanhentuneista lipuista.

airBalticin kanta-asiakasohjelman ehdot

 

Uusi PINS-lentojen aluejako ja hinnasto 01.06.2018 alkaen

Uudet alueet ja PINS hinnat suorille lennoille Riiasta, Tallinnasta, Vilnasta

1

Vaihtolentojen PINS hinnat Riiasta

2

Matkustusluokan korotus Business-luokkaan

3