Usein kysytyt kysymykset

Hae vastauksia: liittyminen ja perustiedot PINS-ohjelmasta

Mikä on PINS-ohjelma?

PINS on useiden paikallisten, kansainvälisten ja verkossa toimivien kumppanien kanta-asiakasohjelma. Voit kerätä pinssejä jokapäiväisistä ostoksista ja käyttää niitä palkintoihin, kuten lentoihin, palkintoihin ja ostoksiin PINS-kaupassa.

Miten voin liittyä?

Liittyäksesi PINS-ohjelmaan täytä hakemus verkossa tai rekisteröi kortti, jonka olet saanut PINS-kumppanilta.

Mitä jos unohdan salasanani/sähköpostini

Sivun oikeassa yläkulmassa on linkki "Unohdin salasanani". Saat linkin sähköpostiisi ja voit valita uuden salasanan.

En halua saada PINS-uutiskirjeitä. Mitä minun pitää tehdä?

Voit hallita tilisi viestintäasetuksiasi verkossa. Mikäli tarvitset neuvoja, ota yhteyttä PINS-asiakaspalveluun.

Saanko jäsentiedot tai muita tiliin liittyviä tietoja postitse?

Et. Voit tarkastella PINS-tilisi tietoja verkossa. Kerättyjen pinssien määrä näkyy myös jokaisen PINS-uutiskirjeen oikeassa yläkulmassa.

Milloin pinssit vanhenevat?

Kaikki PINS-kumppaneilta kerätyt pinssit ovat voimassa 3 vuotta (paitsi Executive- ja VIP-kortin haltijoilla). Jos näitä pinssejä ei ole käytetty tämän ajan kuluessa, ne erääntyvät peruuttamattomasti samana päivänä kun ne kerättiin 3 vuotta sitten.

Voinko siirtää pinssejä tililtäni toisen jäsenen tilille?

Ei, ei ole mahdollista siirtää pinssejä toiselle tilille, mutta voit luoda Ystävät ja Perhe -tilin, johon voitte kerätä pinssejä yhdessä ystäviesi ja perheejäsentesi kanssa.

Hävitin korttini - mitä pitäisi tehdä? Katoavatko pinssit?
Kuinka paljon uusi kortti maksaa?

Ota yhteyttä PINS-asiakaspalveluun, lähetämme uuden kortin sinulle postitse kahden viikon kuluessa. Uusi kortti on ilmainen ja se liitetään samaan tiliin, joten pinssisi ovat saatavilla välittömästi.    

Sukunimeni on vaihtunut - miten vaihdan sen? Mitä minun pitää tehdä?

Ota yhteyttä PINS-asiakaspalveluun täyttämällä verkkoyhteydenottolomake täällä. Päivitämme tietosi  ja lähetämme uuden kortin sinulle postitse 2 viikon kuluessa. Jos sinulla on ei-henkilökohtainen PINS-kortti (ilman nimeä, vain numero kortissa), muutamme vain profiilisi tiedot  ja voit käyttää olemassa olevaa PINS-korttiasi. 

Kuinka kauan kestää, että saan PINS-korttini?

Voi kestää jopa kaksi viikkoa, että korttisi toimitetaan postiosoitteeseesi. Varmista, että osoite on oikein profiilissasi.

Minulla on 2 korttia - voinko yhdistää pinssit?

Voit tehdä sen verkossa täällä- vain muutaman klikkauksen päässä.

Hae vastauksia: pinssien kerääminen

Mikä pinssin arvo on?

Pinssin arvo vaihtelee kumppanista riippuen. Siwan ja Valintatalon lahjakortteja ostettaessa 1000 pinssin nimellisarvo on 6 euroa. Lahjakortteja voit tilata PINS Palkinnot -sivustolta tai soittamalla PINS-asiakaspalveluun ja niitä on saatavilla 5, 10, 20 ja 50 euron arvoisina. PINS-palkintokaupassa on mahdollista lunastaa myös muita tähän pinssien nimellisarvoon nähden merkittävästi arvokkaampiakin palkintoja - esimerkiksi airBalticin Supersaver-lennon Riikaan saa 4200 pinssillä ja Pariisiin 9000 pinssillä. 

Missä voin kerätä pinssejä?

Täydellinen luettelo kumppaneista, jotka myöntävät pinssejä, löytyy verkkosivultamme osiosta "Kerää".

Mistä voi nähdä kaikki paikat, joissa voi kerätä pinssejä?

Pinssillä on yli 700 kumppania paikallisesti, maailmanlaajuisesti ja verkossa.  Kaikki kumppanit löytyvät kumppanikartalta www.pins.fi

Miten seuraan sitä, olenko saanut kaikki pinssini ja näen tilini saldon?

Ilmoitamme sinulle tilisi saldon uutiskrijeessämme, mutta voit seurata tilisi saldoa päivittäin omalta tiliotteeltasi osoitteessa www.pins.fi.

Kirjaudu tilillesi osoitteessa www.pins.fi, käyttäen sähköpostiosoitettasi ja salasanaasi. Klikkaa "Oma tilini" ja sitten "Tiliote". Kaikki keräämäsi pinssit näkyvät siellä.

Onko pinssien keräämiseen liittyviä poikkeuksia?

Joillain kumppaneilla voi olla poikkeuksia pinssien keräilyssä. Katso kumppanien sivua Kerää-osiossa täällä.

Mitä ovat statuspinssit?

Statuspinssit määrittävät jäsentasosi airBalticilla. Statuspinssejä voi kerätä vain airBalticilta. Jos saavutat tietyn statuspinssien rajan 12 kuukauden kuluessa, voit nousta Executive- tai VIP-tasolle kaikkine siihen liittyvine etuuksineen. Statuspinssejä ei voi lunastaa ja ne vanhenevat 12 kuukauden kuluttua.

Kuinka kauan kestää, että saan pinssejä?

Ota huomioon, että tämä saattaa vaihdella kumppanista riippuen. Se saattaa kestää 1 päivästä jopa 3 viikkoon. Tarkat tiedot löydät kumppanisivulta osoitteessa www.pins.fi

Miten kerään pinssejä airBalticin lennoista?

Voit kerätä pinssejä kaikista airBalticin liikennöimistä reittilennoista. Pinssien määrä riippuu lennon hinnasta ja varausluokasta Katso pinssien määrä "Kerää" -osiosta. Kerätäksesi pinssejä sinun on annettava jäsennumerosi varatessasi lippuja ja esitettävä PINS-korttisi lennon lähtöselvityksessä. Lipussa olevan nimen on oltava sama kuin PINS-tilinomistajalla.

Milloin lennoista saatavat pinssit näkyvät tililläni?

Yleensä pinssit hyvitetään 10 päivän kuluessa lennosta. Jos ne eivät ilmesty tilillesi 10 päivän kuluessa lennon jälkeen, täytä lomake anoaksesi puuttuvia pinssejä verkossa osoitteessa www.pins.fi

Hae vastauksia: pinssien käyttö 

Kuinka monta pinssiä tarvitsen palkinnon saamiseen?

Voit tilata palkintoja PINS Palkinnot -sivustolta pinsseillä tai pinssien ja rahan yhdistelmällä 100 pinssistä alkaen. Voit myös tilata Valintatalon ja Siwan lahjakortteja palkintokaupasta tai soittamalla PINS-asiakaspalveluun.   

Miten voin varata SuperSaver-lentoja?

Varaa palkintolentosi ottamalla yhteyttä PINS-asiakaspalveluun. Kerro heille etu- ja sukunimesi, PINS-jäsennumerosi (sama kuin PINS-korttinumerosi) ja kerro meille minne haluat lentää.

Kuinka paljon SuperSaver-lennot maksavat?

SuperSaver-lippujen hinnat alkavat 4200 pinssistä. Katso PINS- kohdetaulukko täältä: www.pins.fi

Pitääkö minun varata SuperSaver-lennot etukäteen?

SuperSaver-liput kannattaa varata hyvissä ajoin: suosittelemme 3-7 kuukautta etukäteen.

Voinko tarkistaa SuperSaver-lentojen saatavuuden?

Lentoliput riippuvat SuperSaver-paikkojen saatavuudesta kullakin reitillä. Saat tietää saatavuuden tietyllä lennolla ottamalla yhteyttä PINS-asiakaspalveluun.

Voinko antaa/lahjoittaa pinssejä?

Kyllä, voit lahjoittaa minkä tahansa määrän pinssejä PINS-kaupassamme. Voit myös lahjoittaa pinssejä säännöllisesti esim. kerran kuukaudessa.  

Sisältyykö SuperSaver-lippuun matkatavaroita?

Economy-luokan SuperSaver-lippuun sisältyy 8 kg käsimatkatavara. Business-luokan SuperSaver-lippuun sisältyy 3 lähtöselvitettyä matkatavaraa, yhteensä 30 kg. 

Liittyykö SuperSaver-lentoihin ylimääräisiä maksuja?

Lentokenttäverot ja lisäpalvelut (kuten laukut, ruoat lennolla, vakuutukset) on maksettava erikseen. Määrät voivat vaihdella määränpäästä riippuen.

Voinko maksaa SuperSaver-lipun pinsseillä ja rahalla?

Ei, SuperSaver-lennot ovat saatavilla vain pinsseillä: määrän on katettava koko lipun hinta.

Voinko ostaa SuperSaver-lippuja lapsilleni tai ystävilleni?

Kyllä, on mahdollista ostaa SuperSaver-lippuja myös muille, jos PINS-saldollasi on tarpeeksi pinssejä.

Milloin voi saada matkustusluokan korotuksen Business-luokkaan?

Matkustusluokan korotuksen Business-luokkaan voi saada Premium -luokkien lipuilla.